رنك برين
الگوريتم RankBrain ( رنك برين ) چيست؟دو فاكتور داراي اهميت و حساس در الگوريتم هوش تصنعي و مصنوعي گوگل
الگوريتم RankBrain ( رنك برين ) چيست؟دو فاكتور حياتي و اصلي در الگوريتم هوش تصنعي كه سبب ساز ميشود در سال 2018 رده شما در حاصل گوگل دست خوش تغييرات گسترده شود .
الگوريتم رنك برين گوگل چگونه عمل مي كند
دراين مقاله عملكرد داريم مباحثي را راجعبه الگوريتم RankBrain ( رنك برين ) مطرح نماييم از جمله اين كه اين الگوريتم چيست؟ و به چه شكل بر رنك گوگل تاثير خواهد داشت و اينكه چه كاري انجام دهيم تا شايسته ترين فيض را از اين الگوريتم در سال 2018 بگيريم اميدداريم در انتهاي اين مقاله ديدي بدون نقص نسبت بهاين مسئله در شما مخاطب و مشاهده كننده عزيز ساخت كند .
در سال 2016 گوگل به طور رسمي اعلامكرد كه سومي فاكتور حساس در رنك بندي صفحه ها گوگل الگوريتم RankBrain ( رنك برين ) يا اين كه به عبارتي هوش تصنعي و مصنوعي گوگل ميباشد . از سال 2016 به سپس به صورت پيوسته اين الگوريتم به روز شد و احتمال دارد در سال 2018 شاهد حاصل دوچندان گسترده ايي از اين الگوريتم در خروجي جستجوهاي گوگل خوا هيم بود .
الگوريتم RankBrain ( رنك برين ) چيست؟
به صورت فراوان معمولي و قابل شعور رنك برين يا اين كه هوش تصنعي و مصنوعي , الگوريتم نو گوگل هست كه شالوده و شالوده آن بر طبق فرا گرفتن مداوم بر پايه ي خوي يوزرها هست . همان اين الگوريتم براساس خلق و خوي يوزرها نسبت به محتواي صفحه ها تارنما شما كه بر پايه ي دو مولفه كليدي 1 - نرخ كليك 2 - ميزان حضور استفاده كننده در برگه ميباشد به صورت به طور كامل هوشمندانه و رصد كردار يوزرها , تصميم گيري ميكند كه چه تغييري در موضع شما در نتيجه ها جستجوي گوگل اعمال كند .
اذن دهيد تعريف فوق را با يك نمونه روشنتر نماييم : فرض فرمائيد شما عبارتي را به عنوان مثال ( واژگان سئو سايت ( در گوگل كاوش مينماييد و اينترنت مك را در موضع به عنوان مثال 3 گوگل تماشا مي كنيد اكنون روي اين لينك و پيوند كليك كرده و وارد ورقه متبوع خواهيد شد از اين لحظه به آنگاه الگوريتم RankBrain ( رنك برين ) يا اين كه به عبارتي هوش تصنعي گوگل اخلاق استفاده كننده را رصد ميكنيد تا ببنيد ايا شما جواب و نيازتان را براورده نموده ايد يا اين كه خير؟ در صورتيكه شما درين كاغذ جواب متبوع خويش را پيدا فرماييد و ديگر در گوگل بهدنبال همين كلمه ها يا اين كه لغات شبيه نباشيد الگوريتم rankbrain يك امتياز مثبت براي برگه اي كه به آن وارد شديد در لحاظ مي گيرد و با تكرار اين نمايش منزلت آن برگه در نتيجه ها گوگل را بهبود ميدهد . و پس از مدتي جايگزين سكو يك ميكند .
رنك برين
عكس نمايش فوق نيز احتمال دارد حادثه بيفتد و اين كه براي عبارتي كه در گوگل كاوش شدهاست اينترنت مك را گوگل در موضع نفر اوليه نتيجه ها قرار دهد درحال حاضر با كليك كردن يوزرها و كاوش كنندگان وارد كاغذ متبوع تارنما اينترنت مك ميگردند ولي به عنوان مثال فورا بيرون مي گردند و يا اين كه اين كه بعداز مطالعه مجددا به عبارتي عبارت يا اين كه عبارت شبيه را كاوش مينمايند در اين حالت الگوريتم rankbrain متوجه ميشود كه منزلت اوليه براي اين عبارت مطلوب نيست به اين دليلكه نياز يوزرها را برآورده نكرده است براين اساس رده را به كم تر منتقل كرده و تارنما ديگري را جايگزين مي كند .
در سود دو فاكتور براي الگوريتم Rankbrain مورد دقت ميباشند . نخستين آنكه يوزرها چه دوران در ورقه شما حضور داراهستند ( Dwell Time ) و دوما يكسري درصد از يوزرها هنگام كاوش در گوگل لينك و پيوند تارنما شمارا گزينش مينمايند ( CTR ) .
تاثير Dwell Time ( زمان حضور استفاده كننده در برگه ) چه ميباشد و چه تاثيري بر RankBrain دارد؟
همانطور كه در جمله گذشته اشاره شد الگوريتم Rankbrain براساس دو فاكتور داراي اهميت برهه زماني حضور استفاده كننده در برگه و نرخ كليك , اخلاق يوزرها را اناليز مينمايد . بدين ترتيب Dwell Time زمان حضور يك استفاده كننده در برگه شما است . اين زمان براي كاربراني كه به صورت بي واسطه يا اين كه از روش بك لينك و پيوند وارد وبسايت شما مي گردند قابل محاسبه نيست در فيض Dwell Time تفاوت هاي متعددي با Bounce Rate يا اين كه ميانگين حضور استفاده كننده در كاغذ شما دارااست .
در الگوريتم RankBrain كاربراني ترازو قرار داده ميشوند كه از حاصل جستجوي گوگل وارد يكي صفحه ها شما شده باشند . دراين لحظه گوگل براساس آي پي استفاده كننده , مدل مرورگر و يا اين كه داده ها حساب جي ميل ميداند كه يك استفاده كننده با عبارتي مشخص و معلوم به وب سايت شما ارجاع داده شدهاست . از لحظه اي كهاين استفاده كننده به وب سايت شما وارد ميشود تا زمانيكه دوباره به گوگل گشوده ميشود و عبارت ديگري را كاوش مي كند Dwell Time محاسبه ميشود .
رنك برين
الگوريتم رنك برين يا اين كه به عبارتي هوش تصنعي و مصنوعي گوگل ميگويد در حالتيكه استفاده كننده زمان متعددي را درين كاغذ سپري نموده است احتمال دارد محتواي آن برگه جواب گوي نياز وي بوده و محتواي ارزشمندي است . در سود اين ورقه مي تواند منزلت بهتري در حاصل گوگل كسب نمايد . كم كم و با تكرار اين رخداد رده صفحه هاي گران بها در سكو بندي گوگل بهبود مييابد .
مطالعات اينترنتي نشان داده است زمان حضور استفاده كننده براي صفحه ها با ارزش به صورت ميانگين ۳ دقيقه و ۱۰ ثانيه است . يعني زمانيكه استفاده كننده يك سود باارزش را در گوگل پيدا مي نمايد دستكم تا ۳ دقيقه بعد از آن نياز به جستجوي عبارت ديگري مربوط به آن زمينه نخواهد داشت و ممكن است دراين دوران در حالا مطالعه محتواي آن كاغذ است . فاكتوري كه ميتواند نقشي دوچندان حياتي در آخر و عاقبت سئو وب سايت در سال ۲۰۱۸ داشته باشد .
CTR چيست؟ تاثير CTR بر درجه بندي حاصل گوگل چيست؟
عبارت CTR مخفف سه واژه و كلمه Click Through Rate و در معناي نرخ كليك است . نرخ كليك براساس تعداد جستجوي عبارت در گوگل و تعداد كاربراني كه بر روي پيوند شما كليك كرده اند محاسبه ميشود . فكر كنيد كه شما عبارت يادگرفتن سئوي سايت را در گوگل كاوش نموده ايد . تمامي حاصل جان دار در ورقه نخستين يك Impression اخذ مي كنند . هر آيتم اي كه به وسيله استفاده كننده كليك شود افزون بر آن يك كليك هم اخذ مينمايد . درصد تعداد كليك به چشم شدن ( Impression ) يكي در بين ۰ تا ۱۰۰ خواهد بود كه به آن CTR گفته ميشود .
رنك برين
ليست جديد الگوريتم هاي گوگل
نكته حائض اهميت : در شرايطيكه يك تارنما جايگاهش براي جستجوي يك عبارت در درجه 3 حاصل گوگل باشد و ديگري براي به عبارتي عبارت در جايگاه 2 باشد البته ميزان CTR سايتي كه در جايگاه 3 جايدارد بيشتر از سايتي